چسب های سازگار با محیط زیست

چسب های سازگار با محیط زیست

چسب های سازگار با محیط زیست

به عنوان کسی که تا به حال سعی کرده است برخی از پروژه های بازسازی را در خانه انجام دهد ، می دانید که بسیاری از محصولاتی که از آنها برای بهبود خانه استفاده می کنید – چسب ، رنگ و غیره می توانند تا حدودی سمی باشند.آیا جایگزین های بهتری وجود دارد؟بله وجود دارد.اگر در این مقاله با تولیدکننده چسب چوب همراه باشید در مورد چسب های سازگار با محیط زیست اطلاعات خوبی کسب خواهید کرد.

اول ، چسب چیست؟به سادگی ، چسب ها هر ماده ای هستند که دو جسم را به هم می چسبانند.اما چگونه می توان چسب را سازگار با محیط زیست ساخت؟

همانطور که جهان تلاش می کند به سمت اقتصاد پایدارتر و سازگار با محیط زیست حرکت کند ، ایده “بازگشت به طبیعت” برای ساخت مواد جدید مورد توجه قرار گرفته است.در حال حاضر ، صنعت چسب می تواند در کانون توجه قرار گیرد تا به مبانی منابع زیستی بازگردد.

انواع چسب

انواع چسب

چسب ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند.چسب ها را می توان باتوجه به مواد اولیه ای که برای ساخت آن استفاده می شود ، دسته بندی کرد.چسب های طبیعی و چسب های مصنوعی.

برخی از آنها از منابع تجدیدپذیر ساخته شده اند.منابع طبیعی متداول چسب ها شامل: نشاسته (مانند ذرت ، سیب زمینی ، نیشکر و گندم) ، رزین های طبیعی (مانند صمغ عربی) ، کازئین (پروتئین شیر) و سایر منابع حیوانی (مانند موم زنبور عسل ، شلک و ژلاتین ) از پوست ، سم یا استخوان حیوانات.برخی از آنها از منابع طبیعی ، اما تجدیدناپذیر ساخته شده اند.

چسب های مصنوعی از پلیمرهای ساخته شده توسط انسان از جمله ترموپلاستیک ، ترموست و الاستومر به دست می آیند.این نوع چسب ها در حالی که گرانتر از چسب های طبیعی هستند ، استحکام و دوام بیشتری برای پیوند دارند و همچنین گزینه های بیشتری برای سفارشی سازی ارائه می دهند.

روش های دیگر برای توصیف چسب ها شامل شکل آنها (مایع ، خمیر ، پودر ، جامد) یا نحوه استفاده از آنها است.

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، چسب ها می توانند از منابع تجدیدپذیر ، از منابع طبیعی اما غیرقابل تجدید ساخته شوند ، یا می توانند مصنوعی / انسانی (اغلب از پلیمرها مشتق می شوند) ساخته شوند.

از نظر اکولوژیکی ، چسب هایی که از مواد تجدیدپذیر به دست می آیند می توانند مزایایی داشته باشند.با این حال ، در زمینه های خاص ، آنها دارای مشکلاتی هستند.به عنوان مثال ، گلوتن و کازئین دو نمونه چسب هستند که قابل تجدید هستند ، اما از پروتئین های حیوانی گرفته شده اند و بنابراین اغلب نسبت به نمونه های مصنوعی مانند چسب های امولسیون اکریلیک کمتر پایدار در نظر گرفته می شوند.

چسب “سبز” چیست؟

انواع چسب گیاهی

چسب و محصولات چسب ، می توانند به طور معمول حاوی BPA و فتالات باشند.قرار گرفتن در معرض BPA با مشکلات باروری ، ناتوانی جنسی مردان ، بیماری های قلبی و سایر شرایط مرتبط است.

آیا گزینه های دیگری وجود دارد؟هزاران سال است که مردم در سراسر جهان یاد گرفته اند گیاهان خاصی را که دارای ویژگی چسبندگی هستند ، شناسایی کنند.

امروزه دانشمندان در حال توسعه چسب های گیاهی هستند که استانداردهای عملکرد مشابهی را برای نمونه های مصنوعی خود ارائه می دهند.محصولات ساخته شده از مواد تجدیدپذیر مانند پروتئین های گیاهی ، لاستیک طبیعی ، نشاسته یا سلولز وابستگی ما به صنایع پتروشیمی را کاهش می دهند.

چسب های گیاهی به زودی وابستگی ما را به محصولات نفتی که از منابع تجدیدناپذیر (نفت) به دست می آیند ، کاهش می دهند.چسب های سازگار با محیط زیست و گزینه های چسب طبیعی محصول بسیار بهتری نسبت به چسب های معمولی برای استفاده هستند ، بسیار بهتر برای شما و محیط زیست.

چسب سازگار با محیط زیست از منابع طبیعی تجدیدپذیر ساخته شده است.این چسب ها جایگزین چسب های فعلی که مواد شیمیایی سرطان زا را در هوا منتشر می کنند ، میشوند و محیط زیست و سلامت انسان را بهبود می بخشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *