وسایل کار با رزین و چوب

وسایل کار با رزین و چوب

ابزارالات، وسایل و امکانات برای کار با رزین و چوب

وقتی صحبت از موفقیت در کار با رزین اپوکسی می شود، جمله قدیمی “استفاده از ابزار مناسب برای کار” درست است. هر ابزار رزینی برای هدفی خاص استفاده می شود؟ بنابراین استفاده از ابزار صحیح و استفاده درست از آنها برای صرفه جویی در وقت، تلاش و هزینه بسیار مهم است. اگر تازه کار با رزین را شروع کرده اید ممکن است ندانید از کجا شروع کنید، خبر خوب این است که لوازم اولیه رزین به راحتی در فروشگاه سخت افزار محلی یا آنلاین شما یافت می شود. در واقع ممکن است بعضی از آنها را در اطراف خانه داشته باشید. در اینجا موارد ضروری و لازم از وسایل کار با رزین و چوب برای شروع کار با رزین اپوکسی را بیان می ‌کنیم:

1- رزین اپوکسی

رزین ها بسته به اندازه پروژه شما، در اندازه های مختلف در دسترس است. ممکن است شنیده باشید استفاده از دستگاه تنفس هنگام کار با رزین اپوکسی ضروری است. با این وجود رزین هموپلیمر وینیل استات توسط یک سم شناس آزمایش شده است و مشخص شده است که این یک ماده تمیز است، به این معنی که هیچ VOC یا دود مضر باقی نمی ماند که بتواند از طریق هوا منتقل شود و نفس بکشد. این بدان معناست که هنگام استفاده از آن، در محلی که دارای تهویه مناسب باشد نیازی به استفاده از دستگاه تنفس نیست.

2- دستکش

از دستان خود با دستکش یکبار مصرف محافظت کنید. شکل مایع رزین ها همانند رزین وینیل استات چسبناک است و یک جفت دستکش می تواند از دستان شما در برابر آشفتگی و همچنین تحریک پوستی محافظت می کند. هنگام کار با رزین اطمینان حاصل کنید که چندین جفت دستکش در دست دارید.

3- پیش بند

هنگام کار با پوشیدن پیش بند یا لباس قدیمی از لباس خود در برابر چکه های رزین محافظت کنید. اگر اتفاقی روی لباس تان چکه کند، برداشتن رزین بسیار دشوار می شود. همچنین اگر مو های بلندی دارید، آن ها را کاملا جمع کنید تا داخل رزین نریزد.

4- ورق پلاستیکی

با یک ورق پلاستیکی از سطح کار در برابر قطره یا نشت رزین محافظت کنید. پرده دوش وینیل شفاف و صاف، یک آستر محکم و ارزان قیمت ایجاد می کند که می تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد. قطره های رزین را می توان با حوله کاغذی و الکل ایزوپروپیل تمیز کرد یا در صورت خشک شدن، می توان روز بعد پوست آن را جدا کرد.

5- پایه های پلاستیکی

بسته بندی قطعه خود روی پایه های پلاستیکی باعث می شود که رزین اضافی روی سطح کار با پوشش پلاستیکی جمع شود. ما دوست داریم از پایه های هرمی نقاش در رزین استفاده کنیم. این موارد را می توانید در بخش رنگ هر فروشگاه سخت افزار پیدا کنید. عینک های پلاستیکی یا بلوک های بزرگ اسباب بازی نیز به خوبی کار می کنند.

وسایل کار با رزین و چوب

وسایل کار با رزین و چوب

6- ظرف پلاستیکی برای حمام آب

اگر رزین شما سرد است، یک حمام آب گرم آن را به دمای اتاق می رساند و کار با رزین را آسان تر می کند. یک ظرف باریک با اضلاع بلند انتخاب کنید تا از واژگونی بطری ها جلوگیری کند. آنرا در نیمه راه با آب گرم پر کنید، تقریباً به همان اندازه گرم که برای حمام کودک استفاده می کنید و بگذارید بطری های درب دار حدود 10-15 دقیقه بمانند. قبل از باز کردن بطری ها و آماده بودن اندازه گیری و مخلوط کردن، آنها را کاملاً خشک کنید.

7- همزن

بهترین چوب همزن برای رزین نواری است که دارای یک طرف صاف باشد: زیر رزین مخلوط به درستی خوب نمی شود بنابراین مهم است که هنگام هم زدن، کناره ها و پایین ظرف را خراش دهید تا آخرین ذرات رزین و سفت کننده ترکیب شوند. یک چوب همزن با یک طرف صاف می تواند ظرف را خیلی موثرتر از چیزی که گرد است مانند یک قاشق خراش دهد. شما می توانید از چوب های چوبی استفاده کنید اما اینها باید بعد از هر بار استفاده دور ریخته شوند. ولی چوب همزن پلاستیکی مورد استفاده مجدد است.

8- پخش کننده

برای هدایت رزین از پخش کننده پلاستیکی با لبه صاف استفاده کنید. رزین اپوکسی پس از ریختن آن به طور طبیعی خود تراز می شود اما یک پخش کننده پلاستیکی مسطح آن را به طور مساوی روی قطعه شما پخش می کند.

9- مشعل

مشعل شعله بهترین راه برای دستیابی به پایان بدون عیب و نقص و بدون حباب است. مخلوط کردن رزین حباب های زیادی ایجاد می کند و اینها باید برداشته شوند. دمیدن آنها از طریق نی یا بیرون کشیدن آنها با خلال دندان موثر نیست. یا سشوارها به اندازه کافی گرم نمی شوند، رزین شما را می دمند و گرد و غبار ایجاد می کنند. برای بیشتر کارهای رزین، هیچ چیز برای از بین بردن حباب ها، بخوبی یک مشعل موثر نیست.

10- خلال دندان

خلال دندان هنگام رزین کردن ضروری است. با استفاده از خلال دندان حباب های ولگرد را بیرون بیاورید یا تکه های گرد و غبار یا مو را بیرون بیاورید. همچنین‌ اگر می خواهید اجزایی مانند پوسته طلا یا سنگ های قیمتی دقیقاً در جایی که می خواهید قرار بگیرند، مفید هستند.

11- الکل و حوله کاغذی

حوله کاغذی و الکل ایزوپروپیل برای ریختن و تمیز کردن ضروری است. با پوشیدن دستکش، ابتدا مقدار زیادی رزین مرطوب را با حوله کاغذی پاک کنید و سپس با یک بطری اسپری الکل ابزار خود را بمالید تا باقی مانده باقی مانده از بین برود. هنگامی که ابزار شما از پس مانده رزین پاک شد، می توانید آنها را با آب گرم و صابون بشویید و اجازه دهید قبل از استفاده مجدد کاملا خشک شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *