انتخاب چسب چوب مناسب

انتخاب چسب چوب مناسب

انتخاب چسب چوب مناسب

در این مقاله ما به عنوان تولیدکننده چسب چوب بر آن شدیم تا شما را با انواع چسب چوب و همچنین نحوه انتخاب بهترین چسب چوب برای پروژه خود آشنا کنیم.در صورت تمایل این مقاله را مطالعه کنید.

چسب چوب علاوه بر اینکه بهترین نوع چسب برای اتصال دو قطعه چوب به یکدیگر است ، مایعی کاملاً متنوع است ، زیرا می توانید از آن برای چسباندن بسیاری از مواد مختلف مانند پلاستیک استفاده کنید.با این حال ، انتخاب نوع مناسب چسب چوب ، به نوع موادی که کار خواهید کرد بستگی دارد.همچنین به این بستگی دارد که آیا شما از چسب برای مصارف داخلی استفاده میکنید یا خارجی.همه محصولات چسب را نمی توان برای یک منظور استفاده کرد.

برخی مخصوصاً برای کاربردهای داخلی مانند کارهای مربوط به سرگرمی یا تعمیر کابینت آشپزخانه طراحی شده اند.در حالی که چسب های دیگر برای پروژه های فضای باز مانند تعمیر مبلمان فضای باز یا ساختن لانه پرندگان طراحی شده اند ، در حالی که سایر موارد می توانند هم برای مصارف داخلی و هم خارجی استفاده شوند.

انواع چسب چوب

چسب می تواند به رنگ سفید یا زرد باشد که می تواند در شکل ظاهری دانه چوب تفاوت ایجاد کند.چسب های چوب دارای مقاومت چسبندگی مختلف و ضخامت یا گرانروی متفاوت هستند.

انواع چسب چوب

چسب PVA

چسب PVA که به آن پلی وینیل استات نیز گفته می شود ، متداول ترین نوع چسبی است که در خانه یافت می شود.این ماده همچنین یک عامل پیوند دهنده ارزان و بسیار کارآمد برای پروژه های اساسی نجاری داخلی است.غیر سمی است و به راحتی با آب تمیز می شود.قیمت چسب چوب پلی اورتان ارزان است.

چسب چوب سیانواکریلات (CA)

از چسب سیانوآکریلات (CA) که “چسب فوق العاده” نیز نامیده می شود ، برای اتصال دو قطعه مواد سخت به یکدیگر استفاده می شود.این بهترین گزینه برای تعمیرات سریع و آسان است زیرا در مدت زمان بسیار کمی بهبود می یابد یا تنظیم می شود.وقتی چسب خشک می شود ، یک پیوند پلاستیکی سخت ایجاد می کند.قدرت اتصال زیاد آن به این معنی است که شما باید بسیار مراقب باشید که چسب را روی انگشتان یا دستان خود نگیرید زیرا می تواند بلافاصله به پوست شما بپیوندد!

چسب مبتنی بر اپوکسی

چسب مبتنی بر اپوکسی از سیستم اتصال دو بخشی استفاده می کند: رزین و سخت کننده و مخصوصاً برای پر کردن شکاف در چوب های نرم و چوب سخت ساخته شده است.همچنین در اتصال دو قطعه چوب به یکدیگر بسیار خوب عمل می کند.با این حال ، اتصال مدتی طول می کشد.

اگرچه برخی از چسب های چوبی اپوکسی فقط برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده اند ، برخی از چسب ها در برابر آب مقاوم است ، بنابراین می توان از آن برای مصارف نجاری داخلی و خارجی استفاده کرد.

چسب چوب پلی اورتان

چسب پلی یورتان قوی ترین نوع چسب چوب است.از آن میتوان برای مواد مختلف از جمله چوب ، پلاستیک ، سنگ ، فلز ، شیشه و غیره استفاده کرد.سطح بالای ضد آب بودن آن باعث می شود تا انتخاب عالی برای کاربردهای داخلی و خارجی باشد.نکته ای که باید با چسب چوب پایه پلی یورتان بخاطر بسپارید این است که شما باید سطح چوب را قبل از استفاده از آن خیس کنید.

چسب چوب پلی اورتان

چسب مخفی

چسب مخفی از پوست حیوانات گرفته می شود و در حالی که برخی از چسب های مخفی به صورت ماده جامدی در می آیند و باید با برس زده شوند ، بعضی از چسب ها به صورت مایع در بطری اپلیکاتور موجودند.این نوع چسب می تواند برای تعمیر مبلمان عتیقه استفاده شود و همچنین ماده چسب بسیار موثری برای سایر مواد مانند پارچه ، شیشه و چرم است.

چسب چوب سفید و چسب چوب زرد

چسب سفید یک چسب همه منظوره است و معمولاً برای پروژه های داخلی مانند کاردستی و کارهای مربوط به سرگرمی استفاده می شود.چسب زرد معمولاً در برابر آب مقاوم نیست ، بنابراین برای استفاده در فضای باز ایده آل نیست.

نکاتی برای استفاده از چسب چوب

  • هنگامی که محصول چسب چوب جدید خود را خریداری کردید ، به یاد داشته باشید که بیشتر چسب ها ماندگاری 12 ماه دارند و ممکن است پس از سپری شدن این زمان قدرت اتصال خود را از دست بدهند.برخی از چسب ها هستند که ماندگاری بیشتری دارند و حداکثر 24 ماه هستند.با این حال ، بیشتر آنها تا 12 ماه دوام می آورند.
  • هنگام کار با چسب های چوب از نوع پلی اورتان بهتر است دستکش بپوشید.اگر چسب روی انگشتان شما قرار بگیرد ، برداشتن آن مشکل است.
  • همچنین ، اگر چسب روی دست شما قرار گرفت ، با دستورالعمل پشت محصول در مورد نحوه برداشتن چسب مشورت کنید.اگر به چشم شما وارد شد ، بلافاصله با یک متخصص پزشکی مشورت کنید!
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *